Status prawny Komendy Powiatowej Policji w Kłobucku
Komenda Powiatowa Policji w Kłobucku jest jednostką organizacyjną Policji stanowiącą aparat pomocniczy, przy pomocy którego Komendant Powiatowy Policji w Kłobucku realizuje zadania Policji, określone w ustawach i przepisach wykonwczych wydanych na ich podstawie, w dziedzinie ochrony bezpieczeństwa ludzi oraz utrzymania bezpieczeństwa i porządku publicznego na obszarze powiatu kłobuckiego.
Komendę nadzoruje właściwy Zastępca Komendanta Wojewódzkiego Policji - zgodnie z trybem kierowania w Komendzie Wojewódzkiej Policji w Katowicach.
Siedzibą Komendy Powiatowej jest budynek przy ulicy Bohaterów Bitwy pod Mokrą nr 5 usytuowany w mieście Kłobuck.
Zakres działania Komendy określają przepisy:
- Ustawa z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (tekst ujednolicony)
- Zarządzenie nr 25 Komendanta Głównego Policji z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie szczegółowych zasad organizacji i zakresu działania komend, komisariatów i innych jednostek organizacyjnych Policji
- Zarządzenie nr 676 Komendanta Głównego Policji z dnisa 10 czerwca 2005 r. zmieniające zarządzenie w sprawie szczegółowych zasad organizacji i zakresu działania komend, komisariatów i innych jednostek organizacyjnych Policji
- Regulamin Komendy Powiatowej Policji w Kłobucku z nia 11 kwietnia 2019 roku
- Regulamin Komendy Powiatowej Policji w Kłobucku z dnia 16 sierpnia 2021 roku zmieniający Regulamin Komendy Powiatowej Policji w Kłobucku z nia 11 kwietnia 2019 roku
Pliki do pobrania
-
Regulamin KP w Krzepicach z dn. 13 grudnia 2016 r.
Data publikacji 22.09.2020 11:38(pdf 171.33 KB)Regulamin KP w Krzepicach z dnia 13 grudnia 2016 r.
-
Regulamin KP we Wręczycy Wielkiej z dn. 5 października 2017 r.
Data publikacji 22.09.2020 11:40(pdf 194.74 KB)Regulamin KP we Wręczycy Wielkiej z dn. 5 października 2017 r.